باربری در مجیدیه

ارائه بهترین و برترین سرویس حمل و نقل در مجیدیه

باربری در مجیدیه

ارائه بهترین و برترین سرویس حمل و نقل در مجیدیه

چطور هزینه‌های اسباب‌کشی را کاهش دهیم؟

برنامه‌ریزی کنید

بدترین چیزی که می‌تواند رخ دهد، این است که تمام وسایل خود را آماده کرده باشید، ولی مکانی که می‌خواهید به آنجا بروید هنوز آماده نشده باشد. این فاجعه می‌تواند در مورد فضایی که برای جای دادن وسایل خود خواهید داشت نیز اتفاق بیفتد. حتما قبل از نقل مکان، درست برنامه‌ریزی کنید و تاریخ مناسب حرکت را طوری انتخاب کنید که حداقل چند روز بعد از تاریخ تحویل آنجا به شما باشد.


بار خود را سبک کنید

اگر وسایل‌تان زیاد باشد تعداد دفعاتی که مجبورید از خانه قبلی به خانه جدیدتان بروید زیاد می‌شود. علاوه‌بر این باید پول زیادی برای بنزین بپردازید و وقت زیادی هم صرف کنید. برای اینکه تعداد دفعات رفت و آمدتان را کاهش دهید - بدون اینکه یک کامیون برای بردن وسایل اجاره کنید - باید وسایل غیر‌ضروری‌تان را کم کنید. قبل از اینکه وسایل خود را بسته‌بندی کنید، اگر وسیله‌ای دارید که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد یا خراب شده است، آن را دور بیندازید تا هم در فضای مورد نیاز و هم هزینه حمل صرفه‌جویی کرده باشید. وسیله‌هایی که دیگر به آنها نیاز ندارید را به مراکز بازیافت یا مراکزی از این دست تحویل دهید یا اینکه می‌توانید آنها را در جمعه بازارها یا به سمساری‌ها بفروشید. همچنین برای اسباب‌کشی از یک خانه به خانه دیگر شما باید پیش از آغاز اسباب‌کشی، وسایلی را بخرید و آماده کنید. 


کارتن‌هایی در ابعاد گوناگون، مقدار زیادی طناب‌های ضخیم و محکم، مقداری روزنامه باطله برای حفاظت از اشیای شکستنی، نوارچسب پهن برای بستن در کارتن‌ها، ماژیک‌هایی با سرپهن برای نوشتن روی کارتن‌ها. شما می‌توانید این کارتن‌ها را یا به صورت نو و آماده بخرید یا با سر زدن به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های محلتان، مقداری از کارتن‌های اضافی آنها را بگیرید. با این کار در هزینه‌های اسباب‌کشی هم صرفه‌جویی کرده‌اید. همین‌طور می‌توانید برای بسته‌بندی ظرف‌ها از قبل با یک دکه روزنامه فروشی هماهنگ کنید تا روزنامه‌های باطله‌اش را برای‌تان کنار بگذارد و هر ظرف را در یک روزنامه بپیچید. به این ترتیب برای بسته‌بندی وسایل هزینه کمتری به شما تحمیل می‌شود.

  

در فصل زمستان نقل مکان کنید

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که در فصول گرم و خشک به مکانی جدید بروند تا دیگر از هوای بد خبری نباشد. نقل مکان در فصل‌های بهار و تابستان راحت‌تر است، اما توجه داشته باشید از آنجا که نقل و انتقالات در فصول سرد کمتر صورت می‌گیرد، شرکت‌های حمل بار و اثاثیه معمولا در این فصول تخفیف‌های بیشتری می‌دهند تا در این فصول که نقل و انتقال کمتر است، با کسادی بازار روبه‌رو نشوند.


کمک گرفتن از دوستان

به جز زمانی که فقط یک چمدان با خودتان می‌برید و نه چیز دیگری، مجبور نیستید که همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. برای جا به جا کردن، بارگیری و بسته‌بندی وسایل مطمئنا به کمک احتیاج دارید. کمک گرفتن از شرکت‌های باربری و استفاده از باربرهای حرفه‌ای آسان‌ترین و کم استرس‌ترین راه برای انجام این کار است؛ اما در عین حال پرهزینه‌ترین هم هست. با کمک گرفتن از چند نفر از دوستان‌تان در بسته‌بندی، بارگیری و بردن به خانه جدید و باز کردن و حتی چیدن، هزینه‌هایتان کاهش می‌یابد. دوستان‌تان معمولا از کمک به شما خوشحال خواهند شد و اسباب‌کشی برای شما و آنها ساده‌تر و سرگرم‌کننده خواهد بود. به جای پرداخت ساعتی پول به کارگران باربری، می‌توانید به دوستان‌تان ناهار و نوشیدنی بدهید.


اجاره کردن کامیون

اگر حتما باید یک کامیون اجاره کنید، از قبل برای این کار برنامه‌ریزی کنید که تا جایی که امکان دارد در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. حتما با چندین شرکت صحبت کنید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که هزینه کمتری داشته باشد. در صورت امکان اسباب‌کشی‌تان را در روزی انجام دهید که هزینه اجاره کامیون در آن روز کمی کمتر باشد. نرخ اجاره معمولا در تعطیلات آخر هفته بالاتر می‌رود؛ بنابراین بهتر است اسباب‌کشی را در طول هفته انجام دهید. زمانی که وسایل‌تان را در کامیون قرار می‌دهید، کاری کنید که تمام آنها در یک سری جا داده شوند و نیازی نباشد که بقیه وسایل را در یک سری دیگر منتقل کنید؛ زیرا رفت و برگشت کامیون به معنای مسافت بیشتر و سوخت بیشتر و در نتیجه هزینه بالاتر است. 


علاوه‌بر این انجام اثاث‌کشی در طول هفته و ایام غیر‌تعطیل به شما توصیه می‌شود.

 افزایش تقاضاها در ایام تعطیل یا روزهای آخرهفته عموما باعث تداخل سرویس‌ها و در نتیجه بد قولی اتوبار می‌شود. معمولا اتوبارها در ایام تعطیل کمی نرخ خدمات خود را افزایش می‌دهند. در این ایام به علت حجم بالای کار کارگران خسته می‌شوند و راندمان کاری آنها پایین می‌آید. البته اگر توانایی این را دارید که با کمک اقوام و دوستان خودتان اثاث‌کشی کنید فقط با پرداخت اجاره کامیون باربری بیش از 70 درصد هزینه خود را کاهش می‌دهید.


روی پیشنهادهای وسوسه‌انگیز شرکت‌های حمل‌و‌نقل فکر کنید

ممکن است وقتی برای کرایه خاور به شرکت حمل زنگ می‌زنید، پیشنهادهایی برای اسباب‌کشی راحت‌تر به شما بدهند. لازم نیست همه آنها را بپذیرید.

 مثلا اینکه یک کاور مخصوص برای حمل لباس‌ها برایتان بیاورند. اگر لباس‌های اتو کشیده شما کم است به راحتی می‌توانید با خودروی خودتان آنها را ببرید یا می‌توانید آنها را بین رختخواب‌ها جا بدهید. اسباب‌کشی حتی بدون هیچ کدام از این سرویس‌های اضافه هم هزینه زیادی به همراه دارد. مواظب باشید پولتان را خرج کارهای اضافی نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.